I mina ögon är du död !

Varje födelsedag så har vi nog alla förväntningar och förhoppningar på vilka som kommer höra av sig. Jag har i alla fall det. Jag är otroligt nöjd med min födelsedag, alla mina fina vänner hörde av sig och min familj ringde och sjöng. Till och med mina underbara kollegor sjöng för mig, flera gånger om :)

Men tyvärr så blev jag också besviken på två personer, som en gång i tiden har stått mig väldigt nära.
Den ena personen visste garanterat att jag fyllde år, men kunde inte svälja sin stolthet och lyfta luren. Hon har fått alldeles för många chanser nu och jag är ledsen att säga det, men hon är som död i mina ögon. Jag hoppas hon håller hårt i sin älskade jävla alkohol, för hon har precis gått miste om ett av hennes barnbarn.
Den andra personen satt antagligen också hemma och var upptagen med alkoholen, han har nog krökat så mycket i sina dagar så minnet är helt förstört. Aldrig tidigare har han glömt min födelsedag, men han har gjort bort sig på andra sätt istället. Nu börjar de gå för långt. Han har snart bränt alla kort han också.

Eftersom dessa två människor är nära släktingar till mig så tog de väldigt väldigt hårt.
Men som sagt, den ena är död i mina ögon nu, den andra har inte många chanser kvar.



I stort hade jag en underbar födelsedag. Vi firade tillsammans med goda vänner i lördags, vi drack gott, åt tårta och dansade hela natten lång. Sen var jag och Sandra ute och åt middag på en grekisk restaurang på dagen D (i måndags) :)

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Slank bara in på din blogg och läste ditt första inlägg, ganska lustigt då jag fyllde år igår och satt/sitter också besviken för min pappa inte ringde mig. Varenda år blir det likadant och jag gråter varje morgon på min födelsedag för att jag vet att jag kommer bli lika besviken i år igen...

Man får försöka glädjas åt dem som minns och be för dem som är slavar under alkoholen...

2011-03-15 @ 17:15:19
Postat av: Cecilia

Tack Linnea! :) känns bra att du skriver det till mig som har lite erfarenhet :)

2011-03-15 @ 18:57:02
URL: http://c-overexcited.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0