Lagom bitter

Dagen igår började bra och jag var glad så länge jag var hemma. Men så fort jag stängde ytterdörren och gick ut i snöovädret så förändrades de. Jag hade gått ner extra tidigt för att vara på den säkra sidan att hinna med bussen i Värnhem. Men TRE bussar kom aldrig och självklart åker regionalbussen (även kallad pendel här nere) mitt framför näsan på mig. Eftersom jag jobbar i en liten byhåla ca 30 min utanför Malmö så går den bussen inte så ofta, jag visste att jag skulle få vänta en hel timme :(

Jag gick in på Entré och hoppades att jag kanske kunde hitta något fint till helgen, men JO TJENA !! Inte ett piss. Inte ens en locktång som jag ville ha hittade jag. Bra jobbat Entré, bra jobbat !!! Vid de här laget var jag lagom grinig och funderade på att strunta i att åka till jobbet.

En timme försenad rusade jag in på jobbet och insåg att vi var 6 personal på 10 barn. Jag hade alltså inte ens behövt komma. Därför är jag hemma idag, troligtvis imorgon också. Jag fick ledigt dom två sista dagarna på lovet om jag ville. Och vem säger inte ja till lite semester?

Sandra sov borta i natt och även fast jag inte märkte så mycket av de så känns de ändå konstigt. Jag gick och la mig utan att säga godnatt och vaknade utan att hon var hemma. De har aldrig hänt haha. Men snart kommer min sambo hem och då ska vi äta frukost tillsammans :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0