Alla hjärtans

Ska jag vara helt ärlig så har jag tappat räkningen och har inte längre någon koll på hur många veckor vi har bott här nu. Mamma har varit på besök, Sandras mamma har varit på besök. Jag har blivit våldgästad av Miriam ända från Stockholm och Sandra har fått blombud. Haha, ja, vi är helt och hållet med i vardagen här nere nu och det känns helt toppen.

Helgen började med en lugn fredag då Sandras mamma och mormor bjöd på hemlagat, det var väldigt gott och uppskattat. Lördagsförmiddagen spenderade vi nere vid Västra Hamnen, vi gick en lång promenad och bara såg oss omkring. Det är så himla vackert där nere vid vattnet och alla nybyggda hus.
Lite senare vinkade vi av Stockholmarna och åkte hem för att börja göra oss i ordning för kvällens bravader. Klockan ringde på dörren första gången runt 17, sen kom en efter en. Samlad trupp var vi först runt 19.

Bowling stod på schemat kl 21.00 och jäklar vad kul vi hade. Trots att jag bidrog till att mitt lag förlorade så var det ändå väldigt roligt. Tanken var att vi skulle gå ut efter, men ångrade oss snabbt när vi såg hur köerna såg ut. Vi tog taxi hem till oss och fortsatte där istället.


En lyckad helg med mycket skratt avslutade förra veckan. Och denna vecka startade igår, med alla hjärtans dag. Jag vill ju inte påstå att de är min favoritdag. Tycker allt är så överskattat och tussinussigt. Hjärtan på varenda jäkla sida i tidningarna, alla springer runt med blommor till sina respektive, helt plötsligt är alla extra kära, hur kom de sig? Nej, fy!

Men idag är det det en ny dag. Och ikväll blir det bodypump på gymet, de gillar jag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0